I should receive the "Most Imaginative Mind" award!

0

You know... I dreamt again, and it's really very funny! I think it was because of what I found out earlier on, so I dreamt about it. I did not tell a lot of people about what I found out, so please don't ask me, because apparently, the other person chose to keep it as a secret, so I shall not divulge the secret here. xD Thank goodness for technology though!

Anyway, because of what I found out, I dreamt of me taking A-levels again. I take only Chemistry and Biology, but in my dream, I dreamt that I was suddenly forced to take A-level Physics as well. o.O''' I was really freaking out, because I know nuts about Physics ever since I gave up on it 4 years ago. My hands felt really very cold (haha, also due to the cold weather now!). My classmates (those related to that person in one way or another) suddenly rushed up to me and showed me the letters that they got. I received one too, and I suddenly felt as if I could excel through the papers.

All right, this dream is really lame. I bet Poopy was totally WTF-ing when I told her about it on MSN. ._. And heng dai got a scare when I showed her the picture on MSN. I got a shock too OK, because I didn't expect it to turn out this way! xDDDD Damn scary! =P

I think I'm really a spendthrift. I spent nearly $50 in one day, and it's not on clothes or anything that warrants spending that amount of money. Zoey and I spent $40.30 just on Sticky candies. That's such a total heart-break lor. And I bought Sticky candies for my cousins in Hong Kong. Sending them over is sure going to cost a bomb I swear! But I must really thank them for sending me TVB Weekly #700, so I don't mind spending that amount of money LOL. xD

Dinner with 4Byzantine'08 was great! I really miss this class very much, especially the Retarded Family. How long has it been since we all last met? How are you, Retarded Girl? I really hope you're feeling better! =) Too bad Retarded triplet #2 couldn't make it though. =( Grah, Cousy kept saying that I look like the female lead in The Pink Lipstick LOL. xD Hmm, I need to find some time to meet up with 6B_ _ch'10 soon! I miss this class too, but I'm really very busy these few days, and will be even busier when I get THE reply.

I miss you a lot, 4Byzantine'08! <3 Let's meet up more often! ^^


And hmm, it has been raining continuously for the past few days. I love such weather and temperature, but I wish that it'll rain less often. =P

OK, I'm back to moping over the way my money is spent and how Zara doesn't really have very nice trench-coats (absolutely in love with the trench-coat that Gau Mui wore to Lau Sing's execution ground. It looks too chic already!) anymore, though they are very much cheaper than the ones I saw 2 years ago. =/

What a dream!

0

What the heck... I had such a weird dream today! You know what I dreamt of?

I actually dreamt of Sheren Tang coming to Singapore leh! It must be due to the sheer number of BVT stars who have been coming to Singapore recently. And you know where she was? She was at Causeway Point ahhh damn! >.< And hohoho, I dreamt that I had a very good friend who was in-charge of the event, so she arranged for me to go and meet up with her. I think I got too excited that I felt really giddy...

And plop. I was brought back to reality! T_T

And back to reality. Moses Chan, Ron Ng, Bosco Wong and Kevin Cheng are coming to Singapore leh! They will be going to Resorts World Sentosa! I really want to go leh, but the tickets are atrociously expensive, and heng dai is not very keen on going because the ticket price puts her off. =( WTF WTF WTF! I want to see Mossy and Ronny! ='(

Starhub road-show @ Causeway Point (Day 2)

0

Woots!!! Wayne Lai will be coming to Singapore AGAIN OMG OMG OMG! <3 I did not get this autograph and take a photo with him this time round, but I really hope that I will be second time lucky! =D


Michael Tse singing 友情歲月 live at Causeway during day 1. Too bad he didn't sing again for day 2. =( He said that he didn't want to steal the limelight away from Wayne LOL! SO CUTE! <3 



Wayne singing Rosy Business' theme song! I think he's really getting better at this, and I just realised that he's always singing this song when he goes overseas. xDDDD


- Credits to digdub for videos

And Circle Line really rocks! I only took 1 hour to travel from Woodlands to Changi Airport leh! O.O'''

Starhub road-show @ Causeway Point (Day 1)

9

OH MY OH MY! MAGGIE CHEUNG HO YEE IS REALLY THE NEW FEMALE LEAD FOR FORENSIC HEROES 3 (FH 3)!!!!!! <33333333 YYYYYEEEEEEEESSSSSS!!!! =DDDDDDD I'm surely going to watch FH 3 when it comes out woots! Ron Ng, Kate Tsui, Wayne Lai, Maggie Cheung, Nancy Wu for the win man, like really for the win! =D I really looking forward to watching The Great Eunuch as well, with Michelle Yim, Wayne Lai and Tavia Yeung in it! <3 Faster film faster film! ^^

I mixed up the time for today's Starhub event at Causeway Point. I thought it would start at 7 pm, but it was brought forward by 3 hours. -.-''' Damn it lol... I have to try my luck again tomorrow! But Michael Tse OMG OMG OMG! I can't say how much I am really charmed by you man! <33 He can really sing - His voice is really damn damn damn good! <33333333 AND OMG, Michael is really very cool leh! =D He knows how to make people like me go crazy lor! Very strong stage presence and charm! <333333 Haha, I wonder why Sheren Tang didn't come leh. She has so much chemistry with Wayne and Michael! <3333333

And you know what?!?! Michael totally looked at me into the eye and GRINNED (like flashed his teeth) at me leh wtf wtf wtf!!!!! I think I could have fainted because I was totally damn high haha! <3 OMG OMG OMG MICHAEL! STOP DRIVING MY HEART CRAZY! >.< I'm supposed to go crazy over Wayne, but unfortunately, he was quite far away from me, so I didn't really "high" over him today. Hope to high over Shirley and Wayne, and of course, dear Laughing Gor tomorrow! I need to watch E.U.!!!! =D Shirley is damn chio, and so is Linda Chung! ^^

I really need to find the song that Michael sang today. It's really very good, and I think my left ear is slightly deaf, because I was standing pretty near the speaker which was blasting away. o.O''' Cantonese for the win, really. Everything sounds nicer in Cantonese, and I really do love hearing them speak Cantonese! <3 Haha, Wayne was really funny! He wanted to say that he's very shuai (handsome in Chinese), but he ended up pronouncing it as "soiee" (seoi in jyutping), which is 衰 in Cantonese! xDDD PEEKTURES! <3


Maggie Cheung is Forensic Heroes 3's new female lead?

0

I think my interest in Forensic Heroes 3 (FH 3) may be revived, because there are rumours that since Charmaine Sheh has withdrawn from filming after hurting herself in an accident, Maggie Cheung MAY BE taking over her role. PLEASE LET THAT BE TRUE OMG OMG OMG! If it's true, I'll surely watch FH 3! <33333 As much as I love, and will miss seeing Sheren and Wayne, I'm really looking forward to see how Maggie and Wayne will pair up as well, since Maggie is also one of my all-time favourite actress! And omg, I'm still swooning over the fact that she actually smiled and waved at me! *^^* Lol, people on Baidu are really very funny. They want Sheren to be the female lead of FH 3 --> 巾幗梟雄之 Forensic Heroes. xDDD

And woots! Are both Fala Chen and Nancy Wu in FH 3 too? And Ron Ng too! ^^ My interest to watch FH 3 has just gotten higher, even though I'll really miss Yoyo Mung, Bobby Au-yeung and Frankie Lam. =( FH 2 was totally a disappointment, and I really hope that FH 3 won't screw up. Fala said that she has good news to share, which she will post on Monday! What is it what is it? Is it regarding new female lead of FH 3? Please let it be Maggie dear! <3

Anyway, I will be seeing Wayne tomorrow at Causeway Point with Zesa! <3 Haha, must start to practise my Cantonese lor! Mum says that I sound robotic damn. -.-'''

I really want to see a Rosy Business 3, but I guess that there's no chance now. Sometimes, it's better to leave things as where, and what they are. Rosy Business and No Regrets have already become classics, and will forever remain one. <3 Now, what should I say should I really get to talk to Sing Gor (I really hope I get to lor!)? =)

I Love Hong Kong @ Jurong Point

0

This is really my first time "chasing" stars, and actually, I don't know whether to feel happy or not. I brought my TVB Weekly #701 (featuring Fala Chen on cover) along, in hope that she would help me sign it, but apparently, I didn't even get the chance to get close to her, let alone take a photo with her. DAMN! =(

The event was supposed to start at 7 pm, but the artistes only came at 8.20 pm lor! It doesn't help that the night was pretty humid (The DJ kept saying that it was 凉风习习, but with too many people squashing me, I didn't feel it until the event ended -.-'''). But I'm really super glad that I still went for it because never before have I seen so many BVT stars at one shot! 17 stars came in total!

Louis Yuen can really sing damn well! I don't believe it man! And go Kiki Sheung! <33333 Angela Tong's English was really very crisp and nice to hear, and it helps that her voice is pretty sharp, that's why I really love the way she speaks English! And yes yes yes, they spoke Cantonese! You can't imagine how warm and fuzzy my heart felt when they opened their mouth and out comes out Cantonese!

But guess what? MAGGIE CHEUNG HO YEE actually WAVED AND SMILED at me OMG OMG OMG! I felt like my heart stopped and I rose up to heaven lor I swear! =DDDDDDDD She's like really damn damn damn chio in real life lah! I love her ever since War and Beauty (WAB). On Sin was the first character that I loved in WAB. I only started liking Sheren Tang's Yu Fei when the story progressed. xDDDD

More photos will be uploaded when I have the time to upload them! ^^ PLEASE CREDIT DREAMLUCKY IF THE PHOTOS ARE REPOSTED! THANK YOU VERY MUCH FOR YOUR COOPERATION! PLEASE COOPERATE!

I will decide whether to put in more photos or not! =D

MAGGIE, YOU ARE REALLY DAMN PRETTY, AND YOU REALLY ROCK! I love you forever! <3333333333333333333

UPDATE: For more photos, please refer to Facebook. I have to delete most of the photos here because there's not enough space! D=

My TVB Weekly #700 from Hong Kong

0

YESSSSSSS!!!!! OMG OMG OMG! I can't believe that a day after I posted my longing for TVB Weekly #700, IT REALLY CAME! <333 Thank you sooooooo veryyyy much for the belated Christmas present cousins! <33333 I really love you 2! =DDDDDDD Dad was shocked to see the envelope because there were so many stamps on it. He thought that I owed someone a lot of money (well, actually, I do, but I'll find some other ways to make up for it heehee!), and mum was horrified that I actually wrote to ask them to help me buy. -.-'''

OMG OMG OMG! I can't say how thankful I am for receiving such a gift! Zan hai dor zeh sai ah, leong gor biu mui! Nang gau sau do ni gor lei mak zai hai ngor ge fok hei! <3

Picture time! <3333


The very colourful envelope, with #700 inside! Haha, sorry for the trouble cousins! xD The envelope was a bit torn. Bleah, the customs + post-office people must have thrown my dear #700 about. But thankfully, Sherayne is very much in tip-top condition! <333

I don't even dare to open the plastic covering on it. I shall leave it untouched until I feel like touching it again! xDDDDD


I was really very pissed off earlier on. My anger subsided a bit during dinner, but now, I feel like I'm the happiest girl on earth this very moment! Thanks all for the congratulatory messages, whether be it through SMSes or tag-board! <3 I love you guys! =D To the NR fans, you'll get your NR files soon, I really hope! <3 Wee, now I shall go tell the shop-keepers that I've gotten my #700! *dances around*

Poopy, may you get your concert DVD soon! =D I will sprinkle good luck dust all over! =)

I want my TVB Weekly #700!

0

I finally cut my fingernails after letting them grow for 2 months, because I can't stand myself poking my own eyes when I take out my contact lenses. It hurts! o.O''' Putting them in with long fingernails is not much of a problem though. >.< And woots woots woots! Plan 1 and 2 have succeeded! =D Hope that plan 3 succeeds so that plan 4 and 5 MAY succeed. >.< I really thank all the No Regrets' fans for their help, and for the magazine shops (quite a number LOL!) aunties for being so nice to me. They volunteered to call me when #700 arrives in Singapore! I feel really very touched. Is the chance of getting #700 with the church file even smaller than winning lottery? =/ I managed to get #699 (another limited edition issue because it's BVT's 43rd Anniversary issue collection) 2 days ago though. It's very much later than usual, but apparently, it was sold out in Hong Kong as well, so it's good that I managed to get it. I really hope that I can get #700 though. =/

Sing Gau, I really miss you very much! Plans 3, 4 and 5 must succeed ah! >.<


Have I posted up the fan-made No Regrets' calendar here? I shall show you now! I just go very high whenever I see Sherayne. And though I've just finished re-watching NR, but I feel like watching it for the third time. -.-'''

The very pretty fan-made NR calendar! =D See, I'm not the only crazy NR fan in the world. I got it for only $8.50 though this is absolutely custom-made! ^^ *goes high over Sherayne again* Looking forward to getting my Gau Mui shirt soon! =D

Cover of #699, and omg omg omg! I want my NR files lah!!! =/


I've finished A Chip Off The Old Block (ACOTOB). It's a very very funny and heart-warming drama! And omg! I totally heart Ron Ng to the maxxxxx! <3333333 How can such a cute guy exist (last saw him as Tseung Pit-chun (Stupid Tseung) in Rosy Business)?!?! I love the idea behind this story, because it involves some form of time-travelling in order to understand what his dad went through in the past. And wow, is there really going to be a sequel for this drama? Because the ending was totally O.O'''!! I really have to find some time to watch When Lanes Merge though... =/

We worked only for 4 hours today, but it sure felt very long. Gosh, how are we going to survive Friday?! =( But more money, so good good good! =D

Adult fares now. Totally sucks. I'm paying double instead of single, but I guess that's life. We all grow up, whether we want to or not. =/ And gosh, I have to lug 4 issues of BVT magazines to a fellow NR fan tomorrow. It's ULTRA heavy because 1 magazine has about nearly 200+ pages + lots of advertisements and other random guides to life and blah blah blah. But since people love NR, I'm willing to do it! ^^

I think my thoughts are getting more and more random as time passes by. Toodles~!

KBS 2010 Drama Award Winners' list

0

KBS's WINNERS LIST
Daesang: Jang Hyuk (Chuno)
Top Excellence, Actor: Kim Gab-soo (Cinderella’s Sister)
Top Excellence, Actress: Jeon In-hwa (Baker King Kim Tak-gu), Moon Geun-young
      (Cinderella’s Sister)

Excellence Awards:
Miniseries, Actor: Yoon Shi-yoon (Baker King Kim Tak-gu)
Miniseries, Actress: Eugene (Baker King Kim Tak-gu)
Drama Series, Actor: Oh Ji-ho (Chuno)
Drama Series, Actress: Park Min-young (Sungkyunkwan Scandal)
Special Production Drama, Actor: Kim Su-ro (God of Study)
Special Production Drama, Actress: Han Eun-jung (Gumiho: Tale of the Fox’s Child)
Serial Drama, Actor: Lee Jong-hyuk (Marry Me)
Serial Drama, Actress: Kim Ji-young (Marry Me)

Supporting Actor: Sung Dong-il (Chuno)
Supporting Actress: Lee Bo-hee (Three Brothers)
Newcomer Award, Actor: Park Yoo-chun (Sungkyunkwan Scandal)
Newcomer Award, Actress: Oh Ji-eun (Three Brothers), Lee Shi-young
      (Birth of the Rich)
Writer Award: Kang Eun-kyung (Baker King Kim Tak-gu)
Actor, Youth: Oh Jae-mu (Baker King Kim Tak-gu)
Actress, Youth: Kim Yoo-jung, Seo Shin-ae (Gumiho: Tale of the Fox’s Child)
One-Act Special, Actor: Sohn Hyun-joo (Texas Hit), Lee Seon-kyun
      (Our Slightly Risque Relationship)
One-Act Special, Actress: Jung Yumi (The Great Gye Choon-bin)

Popularity Award: Song Joong-ki (Sungkyunkwan Scandal), Moon Geun-young
      (Cinderella’s Sister)
Netizens’ Award: Park Yoo-chun (Sungkyunkwan Scandal), Park Min-young
      (Sungkyunkwan Scandal), Jang Geun-seok (Mary Stayed Out All Night)
Best Couple: Jang Hyuk & Lee Da-hae (Chuno), Jang Geun-seok & Moon
      Geun-young
(Mary Stayed Out All Night), Yoon Shi-yoon & Lee Young-ah
      (Baker King Kim Tak-gu), Song Joong-ki & Yoo Ah-in (Sungkyunkwan
      Scandal
), Park Yoo-chun & Park Min-young (Sungkyunkwan Scandal)

- Credits to Dramabeans

AH YES! JANG HYUK OPPA ROCKS! =D He's finally gotten his Daesang yo! ^^ I love him since I-dunno-when! My heartiest congratulations to him! I will definitely watch Chuno! =DDDDDDDD

2010 SBS Drama Award winners' list

0

SBS DRAMA AWARD WINNERS LIST
Daesang: Go Hyun-jung (Daemul)
Top Excellence Award, Drama Special, Actor: Kwon Sang-woo (Daemul), Hyun Bin (Secret Garden)
Top Excellence Award, Drama Special, Actress: Ha Ji-won (Secret Garden)
Top Excellence Award, Drama Special, Supporting Actor: Lee Jae-yong (Daemul)
Top Excellence Award, Drama Special, Supporting Actress: Lee Soo-kyung (Daemul)

Top Excellence Award, Special Production, Actor: Lee Beom-soo (Giant)
Top Excellence Award, Special Production, Actress: Kim Jung-eun (I Am Legend)
Top Excellence Award, Special Production, Supporting Actor: Lee Duk-hwa (Giant)
Top Excellence Award, Special Production, Supporting Actress: Hong Ji-min (I Am Legend)

Top Excellence Award, Daily Drama, Actor: Sohn Hyun-joo
Top Excellence Award, Daily Drama, Actress: Yoo Ho-jung (Neighbor Enemies)
Top Excellence Award, Daily Drama, Supporting Actor: Shin Sung-rok (Neighbor Enemies)
Top Excellence Award, Daily Drama, Supporting Actress: Im Ji-eun (Three Sisters)

Drama Special, Actor Award: Lee Seung-gi (My Girlfriend Is a Gumiho)
Drama Special, Actress Award: Shin Mina (My Girlfriend Is a Gumiho)
Special Production, Actor Award: Jung Bo-seok (Giant)
Special Production, Actress Award: Park Jin-hee (Giant)
Daily Drama, Actor Award: Song Chang-eui (Life Is Beautiful)
Daily Drama, Actress Award: Kang Sung-yeon (My Wife Has Returned)

Top Excellence Award, Drama: Giant
Human Drama Award: Neighbor Enemies
Frontier Drama Award: Dr. Champ
Lifetime Achievement Award: Park Geun-hyun

Netizen Popularity Award: Hyun Bin, Ha Ji-won (Secret Garden)
Netizen Popularity Award, Drama: Secret Garden
Producers’ Award: Cha In-pyo (Daemul), Park Sang-min (Giant), Han Hye-jin (Jejoongwon)

Top 10 Stars: Lee Beom-soo, Jung Bo-seok (Giant), Go Hyun-jung, Kwon Sang-woo (Daemul), Hyun Bin, Ha Ji-won (Secret Garden), Lee Seung-gi, Shin Mina (My Girlfriend Is a Gumiho), Kim So-yeon (Prosecutor Princess, Dr. Champ)

Best Couple: Lee Seung-gi, Shin Mina (My Girlfriend Is a Gumiho), Joo Sang-wook, Hwang Jung-eum (Giant), Hyun Bin, Ha Ji-won (Secret Garden)

New Star Awards: Joo Sang-wook, Hwang Jung-eum, Kim Soo-hyun (Giant), Han Chae-ah (Neighbor Enemies), Ham Eun-jung (Coffee House), Choi Siwon (Oh! My Lady), Nam Gyuri (Life Is Beautiful), Noh Min-woo (My Girlfriend Is a Gumiho)

- Credits to Dramabeans

Once again, congratulations to Go Hyun-jung for winning Daesang AGAIN consecutively (different stations though. She won last year for her role as the deliciously evil Mi-shil in MBC's Queen Seon-deok, and won again for her role as the first female Korean president in SBS's Daemul). I haven't watched Daemul, but Go Hyun-jung is a VERY fantastic actress who is what she acts and can pull off any type of role with great ease! So congrats, an award very well-deserved! ^^

MBC 2010 Drama Awards winners' list

0

Kim Nam Joo and Han Hyo Joo were the women of the night at the MBC Drama Awards.  The actresses won the grand prize for their roles in the dramas "Queen of Reversal" (Kim) and "Dong Yi: Jewel in the Crown" (Han).  The ceremony was held on December 30 at MBC Dream Center in Ilsan.

Kim Nam Joo accepted her award with excitement and modesty.  She said, "I wish that time would stop right at this moment. I was thankful for many things when I won an award last year and I still don't know if I deserve it this year."

Han Hyo Joo also accepted her award humbly, saying, "I feel that I still lack in some areas to receive such a great award."  She went on to thank director Lee Byung Hoon and scenarist Kim Yi Young.

Han's drama "Dong Yi" proved a big winner that evening, collecting a total of eight awards.  In addition to her grand prize trophy, Han took home the people's choice actress award.  Her costar Ji Jin Hee won first prize for a male actor.

Kim Hyun Joong shared the people's choice award with Han Hyo Joo, for his role in "Playful Kiss".

Here is the complete list of winners at the MBC Drama Awards:

Grand Prize: Han Hyo Joo (Dong Yi: Jewel in the Crown), Kim Nam Joo (Queen of Reversal)

First Prize - Male: Jung Joon Ho (Queen of Reversal), Ji Jin Hee (Dong Yi: Jewel in the Crown)
First Prize - Female: Shin Eun Kyung (Flames of Desire), Kong Hyo Jin (Pasta)

Second Prize - Male: Lee Minho (Personal Taste), Park Shi Hoo (Queen of Reversal)

Second Prize - Female: Lee So Yeon (Dong Yi: Jewel in the Crown), Park Eun Hye (Pink Lipstick)

Best Newcomer - Male: Lee Tae Sung (Naughty Kiss), Lee Sang Yoon (Home Sweet Home)
Best Newcomer - Female: Park Ha Sun (Dong Yi: Jewel in the Crown), Cho Youn Hee (Golden Fishery)

Golden Actors - Miniseries: Park Sang Won, Kim Bo Yeon (Golden Fishery)
Golden Actors - Long-Term Series: Jeong Hye Seon, Kim Young Ok (Jewel Bibimbap)
Golden Actors - Supporting Actors: Kim Yoo Seok, Ha Yoo Mi (Queen of Reversal)
Golden Actors - Senior Actors: Im Chae Moo (Smile Again), Park Jung Soo (Queen of Reversal)

People's Choice - Male: Kim Hyun Joong (Naughty Kiss), Han Hyo Joo (Dong Yi: Jewel in the Crown)

Best Televison Couple: Lee Sun Kyun & Kong Hyo Jin (Pasta)

Drama of the Year: "Dong Yi: Jewel in the Crown"

Actors Chosen by Producers: Lee Tae Gon (Golden Fishery), Chae Jung An (Queen of Reversal)

Producer of the Year : Oh Kyung Hoon (Home Sweet Home)

Young Actors : Kim You Jung (Dong Yi: Jewel in the Crown, Home Sweet Home), Lee Hyung Suk (Dong Yi: Jewel in the Crown)

Radio - Best Newcomer: Noh Hong Chul (Best Friend)
Radio - Second Prize: Bae Chil Soo (Audio Drama), Hyeun Young (Music Party), Park Myung Soo (Two O'clock Date), Shindong (Stop The Boring Time)
Radio - First Prize: Cho Young Nam (Now Radio)

Family Award: "Gloria"

Lifetime Achievement Award: Jung Hae Sun (Home Sweet Home) Na Muni (It's Me, Grandma)

- Credits to Soompi

I admit that I wasn't very into Korean dramas this year (I've been watching more BVT dramas), hence I didn't post the nomination lists for the MBC, KBS and SBS drama awards this year. >.< BUT OMG! WTF MBC?!?! ANOTHER SHARED DAESANG?! It's totally a repeat of what happened in 2008 when Kim Myeong-min had to share his Daesang with Song Seung-hoon (whom I adore, but Kim was absolutely fantastic in Beethoven's Virus as the mad conductor). Oh my... that simply puts down the prestige of winning the Daesang... T_T I like both Kim Nam-joo and Han Hyo-joo, but I haven't seen any of their dramas this year to comment on their performances, but Kim Nam-joo has always been a more consistant (and better) actress. >.< Grr...

By the way, happy new year! =D